Categorii
Blog Despre slăbit Food and nutrition

(7) Și tu mănânci seara și te îngrași?

O cină bogată contribuie la creșterea în greutate

Să spunem adevărul direct și fără ocolișuri, doamnelor: cei mai mulți oameni au obiceiul de a lua o cină bogată, ceea ce poate contribui la creșterea în greutate. Cina este de obicei ultima masă a zilei, iar corpul nostru nu are nevoie de atât de multă energie în timpul nopții, când dormim. Prin urmare, orice exces de calorii pe care le consumăm în timpul cinei sunt stocate sub formă de grăsime.

În plus, metabolismul nostru tinde să încetinească seara, pe măsură ce corpul nostru se pregătește pentru somn. Acest lucru înseamnă că nu ardem atâtea calorii în timpul și după cină, cum am face mai devreme în zi. Mâncarea unei mese mari seara poate provoca, de asemenea, indigestie și perturba somnul, ceea ce poate afecta în continuare metabolismul și poate duce la creșterea în greutate în timp.

Și tu mănânci fast-food sau comfort-food seara?

În plus, mulți oameni sunt mai predispuși să aleagă alimente nesănătoase, bogate în calorii în timpul cinei, cum ar fi fast-food sau alimente comfort food. Aceste tipuri de alimente sunt adesea bogate în grăsimi, zahar și sare, ceea ce poate contribui la creșterea în greutate și la alte probleme de sănătate.

Pentru a evita creșterea în greutate cauzată de cină este important să fim atenți la dimensiunea porțiilor și să alegem opțiuni mai sănătoase. Concentrați-vă pe proteine slabe și legume, în loc de alimente prăjite, alimente procesate și băuturi carbogazoase. Mâncarea unei cine mai mici sau a unei mese mai ușoare mai târziu în seara poate ajuta, de asemenea.

Obiceiuri alimentare sănătoase

În concluzie, este esențial să fim atenți la obiceiurile noastre alimentare, mai ales când vine vorba de cină. Prin alegerea unor opțiuni mai sănătoase și fiind atenți la dimensiunea porțiilor, putem ajuta la prevenirea creșterii în greutate și la menținerea unui stil de viață sănătos.

Dar, totuși, cum alegi o cină cu alimente sănătoase, dacă în timpul zilei nu prea ai mâncat?

Sau cum faci ca după o cină luată devreme, în jur de ora 18.00, să nu mai deschizi frigiderul pe la ora 21.00 sau chiar mai târziu?

Sau dacă îl deschizi, ce să alegi ca să nu te sabotezi?

Dar stai, întrebarea e de ce îl deschizi, de fapt, de foame fizică sau de poftă?

Voi știați care e diferența majoră între prânz și cină?

Sau care sunt alimentele care conțin triptofan, un precursor al serotoninei, un neurotransmițător care se ocupă de ciclul somn – veghe.

Mâncăm carne seara? Dacă da, de care? Și de ce?

Vedeți, cina nu este doar un subiect despre rețete. Ca, de altfel, nici micul dejun și nici prânzul. Însă cina în mod particular e important să fie înțeleasă, pentru că ea ne poate ajuta să slăbim sau dimpotrivă, ea poate contribui la creșterea în greutate.

Adevărul este că trebuie să sărim cina, ca să slăbim. Deși, orice cină peste care se poate sări, mai ales dacă am avut celelalte mese așa cum trebuie, e un beneficiu pentru greutatea, sistemul nostru digestiv și sănătatea noastră.

Cina este un moment de conectare

Să nu uităm însă că, pentru mulți dintre noi, cina este singurul moment din zi în care suntem toți acasă, în familie. E un moment și de conectare și de socializare și de simțit bine. Așa că nu mereu cina poate fi sărită. Iar pentru familiile care au copii ar putea fi chiar un moment bun în care să practicăm împreună obiceiuri sănătoase.

Cina mai are o valoare emoțională: e ultima masă de după o zi plină, care nu musai a fost plină de momente plăcute. Multe femei găsesc alinare în mâncare sau momente de liniște. Și nu este nimic de blamat.

Dragilor, sunt 2 cadre create de mine pentru voi, care să vă ofere posibilitatea ”rezolvării” problemelor voastre cu:

Adică puteți slăbi, vă puteți modifica obiceiurile și vă puteți împrieteni cu emoțiile voastre, ca să nu mai mâncați din cauza lor.

Grupul cu nr. 3 pentru slăbit începe să lucreze cu mine din 24 aprilie.

Iar din 8 mai, o nouă grupă începe CURSUL despre cum să ne împrietenim cu emoțiile noastre, ca să nu mai mâncăm. Femeile care se înscriu în grupul de slăbit în același timp, au 200 lei reducere la curs.

Cine vine așadar?

Pentru orice nelămurire, propunere sau idee, vă aștept cu email la contact@florinabadea.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Această pagină web folosește module cookie pentru îmbunătățirea experienței de navigare precum și pentru asigurarea unor functionalități. Află mai multe.