Categorii
Blog Travel, Sports & Fun

City break la Helsinki sau cum am petrecut un weekend cu o prietenă

Anul trecut a fost prima oară când am povestit pe larg despre călătoriile mele cu prietenele. Câteva persoane nu s-au putut abține să zică ceva răutăți, însă nu m-a afectat nicicum, mai ales că asta e o înțelegere a mea cu familia – soțul și părinții. Iar dacă noi suntem confortabili, cui îi pasă de gura lumii? 🙂 Așa că voi continua să povestesc, poate mai sunt femei ca mine și le ajută. Pe unele le ajută fumatul, poate pe altele consumul de dulciuri, pe altele cocktailurile, eu sunt cu plecatul în călătorii. Tot eu sunt acea mamă care își ia partenerul de braț și fuge doar cu el de 2 ori pe an undeva. Tot așa, pentru liniștea noastră și timp în 2. Despre asta însă în alt articol. Azi vreau să vă spun cum am organizat un city break la Helsinki, din scurt, pentru mine și o prietenă.

City break la Helsinki – planificarea și drumul

Nu am apelat la o agenție, de data aceasta. Și ne-am și hotărât târziu, eu și prietena mea. Ea tocmai trecuse prin schimbare de job, iar eu aveam ceva probleme personale care nu mă lăsau să fac planuri pe termen lung. Așa că am amânat până în martie decizia de a ne îndrepta către Finlanda. Sincer, voiam amândouă Norvegia. Însă nu s-a potrivit, din România eu nu am găsit la acel moment un zbor ok. Așa că Oslo sau Bergen a rămas pentru mai 2019. 🙂 Poate atunci se potrivesc astrele mai bine!
Însă am aflat că Blue Air operează pe ruta Otopeni – Vantaa, adică exact ce îmi trebuia mie. Zbor de 2h 45 min. Ora locală este exact aceeași cu ora României. Cost bilet: 560 lei, cumpărat cu 2 luni înainte de zbor. Am mai dat apoi 80 lei pe locuri, dus-întors, ca să nu stau în coada aeronavei. Zbor fără peripeții, la dus am ajuns cu 30 de minute mai devreme. La întoarcere, duminică, a întârziat însă aproape 1 oră. Nu comentez, nu am făcut caz, am terminat 2 cărți pe aceste zboruri, așa că nu am stat să aștept nimic, am investit timpul.
În aeroport totul a fost foarte simplu, am întrebat despre hotel la Info Point, am primit o hartă și indicații care m-au ajutat. Am luat trenul, care m-a lăsat la Gara Centrală, fix în centrul orașului. Am mers pe jos 800 metri până la hotel cu Google Map. Cost bilet din aeroport: 5 eur.
city break la Helsinki
Fotografiile sunt făcute în Helsinki, în 2 cafenele diferite. Ardeam de nerăbdare să vi le arăt, așa că le-am postat primele. 🙂

Cazarea

Suntem clieți Booking, așa că și de data aceasta, tot la el am apelat. Am avut experiențe foarte bune cu Radisson Hotel în câteva capitale europene, așa că tot aici am făcut rezervare și de această dată. Prețul pentru 2 nopți, în luna mai, cameră dublă cu 2 paturi, a fost de 1460 lei, fără mic dejun. Am mai plătit micul dejun și factura noastră pentru 2 nopți acolo, pentru fiecare, a fost 850 lei. Pentru 2 nopți într-o țară scandinavă mi s-a părut…chiar ieftin. În Copenhaga anul trecut, totul a fost mult mai scump.
Am dormit ca prințesele în paturile de mai jos, pe super saltele și cu o pilotă cu puf de gâscă foarte ușoară, dar care ne-a asigurat o temperatură optimă la 21 de grade în cameră.

Mâncarea

Cum ziceam, am luat de la hotel micul dejun cu 13 eur/persoană, a fost o ofertă, de la 23 eur, cât este de obicei. Ni s-a părut rezonabil, mai ales că prin oraș prețurile erau comparabile și nu găseam variantă de bufet suedez. Somonul a fost din belșug, la fel și porridge-ul. Ce să vedeți, am mai multe fotografii cu cafea, decât cu mâncare. Se vede că nu sunt food blogger, să am răbdare să pozez felul de mâncare din toate pozițiile, după care să atac farfuria. Eu am început invers mereu, așa că nu am prea multe imagini cu mâncare, trebuie doar să mă credeți pe cuvânt.
În rest, prânzul și cina au fost luate în oraș sau pe stradă. Nu mă puteam abține de la street food-ul lor, evident. Am mâncat multă salată cu pește sau pește, din port. În imaginea de mai jos, este o prăjitură tradițională finlandeză. În papucelul din cocă este o cremă de orez, care să unge cu un mix de unt cu ou. Eu am mâncat în aceeași zi desertul ăsta și peștele din port, așa că seara mi s-a făcut cam rău. A fost cam multă grăsime pentru mine.
Prețuri:

• Apa din supermarket – 0,5 l: 0,9 cenți;
  • Apa din aéroport sau gară: 2 eur;
  • Cafea – 2,5 -5 eur, în funcție de zonă; dar și calitatea ei era conformă cu prețul; cea mai scumpă și cea mai bună totodată a fost din port;
  • 1 fel de mâncare, prânz sau cină – 15 – 17 eur, cu tot cu un vin inclus; partea faină e că la multe restaurante din centru apa și cafeaua erau la liber, în banii ăștia;
  • 1 pahar vin – 5 – 7 eur.

Partea bună e că la ei există conceptul de tap water. Așa că se poate reumple sticla de apă din aproape orice restaurant sau cafenea, fără probleme.
city break la Helsinki
În port, de unde am luat ferry pentru Insula Suomenlinna. Peștele a fost 7 eur. Extrem de sățios. Prins în apele lor. 🙂

Aceasta este doar o omletă de la micul dejun, dar vedeta este farfuria. Finlandezii au un cult pentru farfurii din ceramică și porțelan, dacă intrați în magazinele lor vă lipiți de toate obiectele. Această farfurie costă 30 eur, de pildă.
Aceasta este însă o prăjitură portugheză, pe care o serveau în Old Market Hall, un fel de Boqueria din Barcelona, dar mai mică.
city break la Helsinki
Am mâncat și la un restaurant libanez, ne-a atras acest Halloumi, foarte gustos!
Cafea, cafea, cafea, foarte bună, în cafenele micuțe, pe străduțe sau în port. În tihnă, în cești faine și pe mese colorate.
Porridge-ul era făcut din chia lăsată la hidratat peste noapte, cu scorțișoară și cacao, presărate peste fructe de pădure. O gustare revigorantă.
city break la Helsinki
Cafelele colorate de mai sus și de mai jos sunt luate în port, la cea mai bună cafenea – Johan&Nystrom. O recomand…călduros! 🙂
Aici luasem o cină într-o altă zonă de-a lor, un golfuleț – Toolonlahti Bay. Sărbătoream prietenia noastră de 11 ani încoace, deși una locuiește în România, iar cealaltă în Suedia!

Orasul

La acest restaurant nu am reușit să stăm, întrucât nu am fost așa planificate să sunăm pentru o rezervare. Dar era mereu full și în drumul nostru, pentru poze. În spatele lui se ițea frumoasă Catedrala Ortodoxă Uspenski – cea mai mare catedrală ortodoxă din vestul Europei, se pare. Am intrat în ea chiar în ziua de Rusalii. Era plină și de turiști și de creștini ortodocși. Veți vedea mai jos fotografiile cu ea.
city break la Helsinki
Mai jos, cel mai mare centru comercial de la ei. Imens!
Plimbare pe străzi.
Se vede și de aici Catedrala, de pe ferry. city break la Helsinki
Mi-a plăcut grija lor pentru animale. Imagine dintr-o altă cafenea. 🙂 city break la Helsinki
city break la Helsinki
Plimbarea la pas prin port și prin tot felul de golfulețe. Priceless, la propriu și la figurat. Temperatura a oscilat între 20 și 25 de grade, ideal.
Cel mai fotografiat monument din Helsinki, se pare: catedrala luterană Tuomiokirkko, în față este Piața Senatului.
Imagine din interiorul cafenelei preferate, de care vă spuneam mai sus.
city break la Helsinki
Catedrala Ortodoxă și liliacul amețitor.
Un magazin de decorațiuni interioare.

Împrejurimile – Insula Suomenlinna

Feribotul pentru insulă pleacă din 20 în 20 de minute. Plimbarea costă 5 eur, bilet care se ridică de la automat și care e valabil dus-întors. Drumul cred că vreo 10 minute durează. Pitoresc.
În funcție de cât este cald și ce dorești să faci pe insulă, puteți petrece de la 1 oră până la o zi întregă: plimbare, cafea, puteți lua masa, puteți vizita muzeul din fosta fortăreață, puteți face un picnic, puteți vizita magazine. E frumos și liniște, deși foarte mulți turiști.
Locul este reprezentativ pentru Helsinki, de aceea și este foarte vizitat. Insula este monument UNESCO acum, în trecut a fost închisoare.

City break la Helsinki  – câteva concluzii

Mi-a plăcut. Mult.
Orașul e foarte prietenos, poate și pentru că e mai mic decât alte orașe scandinave.
Este un loc prietenos și pentru copii. Erau peste tot, la piept, pe jos sau în cărucioare, totul era firesc și la locul lui acolo pentru copii.
Nu a fost deloc scump!
Am putut să batem cu pasul aproape fiecare zonă a orașului, de la 10 dimineața până la 10 seara, fără să ne facem griji legate de infractori sau siguranță, în general.
E drept, nu am bifat chiar toate obiectivele turistice, am lăsat muzeele pentru altă tură.
Ar fi fost bine să am și niște cash la mine, să fiu sinceră. Am tot dat cu cardul, fapt care nu e tocmai cost effective, să zic așa. Dar asta nu m-a împiedicat să cumpăr din piață sau din port câte ceva.
Luna mai este ideală pentru a vizita acest oraș, ca temperatură și ca aglomerație.
Nu am fast la ZOO, e drept și am uitat complet de sendișul cu carne de ren. De rapt, nu am avut curaj să îi cumpăr din port, se vindea dintr-un loc ce nu mi-a inspirât mie încredere. 🙂
Dacă am fi avut timp extra, am fi mers în Talinn – Estonia sau în Turku. Dar le lăsăm pentru o dată viitoare sau poate pentru alt traseu.
Mi-ar fi plăcut să iau masa la un localnic acasă! Nu râdeți, la ei există acest serviciu: după job, mulți dintre ei, cei pasionați, gătesc pentru turiști. Evident, contra unei taxe care pleacă de la 20 eur în sus, dar sigur este o experiență mișto de care sper să am parte într-o altă călătorie.
Mai fac, promit! 🙂
Vouă cum vi se pare acest city break la Helsinki?
Dacă doriți să fiți la curent cu noutățile de pe blogul de viata sănătoasă, puteti da LIKE paginii de Facebook sau vă puteți abona la Newsletter! Puteți urmări pe unde mai călătorim în țară, citind rubrica CĂLĂTORIILE NOASTRE.