Categorii
Blog Food and nutrition

Mâncatul emoțional – voi știți ce este?

Ladies, în weekendul care tocmai a trecut, am organizat ediția a 2-a a Retreatului Wellness Fairy. Au fost câteva zile intense, în care femeile participante au înțeles lucruri despre ele și corpul lor. Am avut o agendă plină și tot am mai fi avut nevoie de alte momente. Dar nu despre retreat este acest scurt articol, este despre mâncatul emoțional. Am susținut în Retreat o prezentare despre lucrurile elementare care trebuie cunoscute dacă vă confruntați cu astfel de episoade.

Una dintre vești este că toți ne confruntăm cu episoade de mâncat emoțional. Unii mai rar, alții mai mult. Se poate face un test, ca să vă vedeți dacă aveți profil de emotional eater. Fetele l-au făcut în retreat. M-am bucurat că seminarul a fost apreciat și cred că îl pun și în agenda retreatului din martie, de data aceasta cu exerciții mai aplicate.

Voi vă amintiți ultima oară când ați mâncat mai mult decât era nevoie? Sau dacă ați mâncat când nu v-a fost foame? Estimativ, 75% din mâncatul excesiv e indus de emoții, de exemplu.

Care au gândurile care v-au trecut prin minte la final?

În programul meu de 8 sesiuni de coaching pentru mâncat emoțional aud foarte des o femeie spunând: ”Am fost groaznică. Încă o dată nu m-am putut abține!”.

Voi vă spuneți asta vreodată?

Ladies, nu e nevoie să vă învinovățiți sau să vă rușinați când vine vorba de alegerile voastre alimentare, chiar dacă uneori (vi se pare că) exagerați cu mâncatul. Pentru că o astfel de abordare nu vă ajută deloc să creați acele obiceiuri alimentare echilibrate pe care vi le doriți.

În cadrul programului de (minim) 8 sesiuni de coaching pentru mâncat emoțional pe care le susțin, clientele învață să aibă o altă viziune asupra acestor situații, învață despre cum să se raporteze la mâncatul emoțional, să evite situațiile care duc la mâncat în exces și să își regăsească echilibrul alimentar. 

Mă bucur că pot vorbi despre libertate în relația cu mâncarea. Și aceste sesiuni de coaching sunt cele mai potrivite pentru persoane care folosesc mâncarea ca răspuns la emoții și nu pentru că le este foame.

Vă propun un exercițiu pentru data viitoare când vă veți da seama că ați mâncat excesiv.

În loc să spuneți „Am fost atât de groaznică”, încearcă să vă spuneți ”Am mâncat mult mai mult decât mi-am dat seama”. Tonul contează. Modul cum vă adresați propriei persoane contează. Fiți blânde cu voi. Observați doar, pentru început. Nu vă judecați și nu vă pedepsiți singure.

Totodată, încercați să vă întrebați: „Ce m-a determinat să mănânc mai mult decât un nivel confortabil de sațietate?”

Practicarea a ceea ce eu numesc curiozitate plină de compasiune pentru a descoperi ceea ce v-a determinat să mâncați în exces vă va ajuta să renunțați la vinovăție sau rușine și, în schimb, să explorați cum puteți folosi asta ca o oportunitate de învățare și echilibrare. 

Vreți să ajungeți să vă raportați altfel la mâncare? Aveți nevoie de noțiuni despre psihologia mâncatului. E nevoie să înțelegeți de ce alegeți să dați curs unor impulsuri și nu altora. Ca Eating Psychology coach vă pot ajuta. Haideți să ne cunoaștem! Am un program de 8 săptămâni pentru voi, aici sunt mai multe detalii.

Îmbrățișări cu drag și admirație!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Această pagină web folosește module cookie pentru îmbunătățirea experienței de navigare precum și pentru asigurarea unor functionalități. Află mai multe.