Categorii
Blog Travel, Sports & Fun

Activități pentru vacanța de iarnă în București

Mă trezesc târziu, pentru prima oară după mult timp în ultima jumătate de an. E liniște în casă, copiii încă dorm. Cobor tiptil, să îmi fac un ceai cu turmeric. Iubesc liniștea casei dimineața, șosetele de lână și chiar ambalajele de cadouri de care mă împiedic în hol. E a 2-a zi de Crăciun și am decis să rămân acasă cu fetele, ca să le dau și lor răgaz de odihnă. A fost prea multă agitație și în Ajun și de Crăciun.

În timp ce prepar ceaiul, apare Măriuca, ciufulită și zâmbăreață și cu ochii roată după ce bunătăți mai scot de prin sertare. Îi propun ceva – un compromis între ce ar trebui să mănânce și ce și-ar dori ea să mănânce. Se face liniște din nou. Ce gust bun are liniștea asta!

Ce an am avut! Greeeeuuu de tot și cu atâtea provocări! Vorba unei colege de breaslă, e bun anul greu că asta a însemnat creștere. Zâmbesc în timp ce prepar ceaiul meu și laptele Mariei.

Pentru că vom sta în București săptămâna aceasta, am făcut o listă de activități pe care să le facem împreună și să ne bucurăm cu toții. Am îmbinat ”gusturi” de copii cu ceva dorințe de adulți. Sperăm să iasă ceva bun, să fie pace și bucurie.

1. Casa Mița Biciclista

E dorința mea, de fapt. Pentru că centrul Bucureștiului e tot o tristețe, fără beculețe, abia aștept să vedem cea mai frumos împodobită casă din București. Mai ales că e într-o zonă care îmi place mult.

2. Hotelul Marmorosch

E tot dorința mea. 🙂 Aș vrea ca fetele să vadă bradul înalt de 7 metri, care simbolizează puterea, potrivit designerului lituanian care s-a ocupat de toate decorațiunile acestui hotel. Iar decorul de afară e format din trei cerbi care ies din pădure şi sunt înconjuraţi de 200 de luminiţe, simbolizând bucuria specifică Crăciunului.

3. Patinoarul din Cișmigiu

Noi nu prea mergem la patinoar în aer liber pentru că nu sunt eu prietenă cu frigul și pentru că ne e mai ușor să ajungem la Afi. Însă le-am promis fetelor și o tură de parc în vacanța asta.

4. Biblioteca Națională a României

Pentru că suntem toți pasionați de cărți și pentru că Teo a venit cu ideea, vrem să le ducem în vizită pentru câteva ore.

5. Iarna la piscină

O jumătate de zi la piscină la Orhideea e numai bine venită pentru relaxare și bălăceală. Tot pentru ele, că ele sunt rățuște și cu tatăl lor, eu mai puțin.

6. Casa experimentelor

Mi-a rămas de anul trecut din Valencia în gând, căci nu am vizitat centrul de științe. Avusesem prea multe pe listă pentru ziua respectivă, așa că am zis că vom reveni. Până atunci, am auzit numai de bine de casa pentru experimente pentru București. Ne vom face programare și mergem.

7. Orășelul cunoașterii

Un alt loc dedicat științei. E un am fost acolo la un eveniment la un moment dat. Cred că le va plăcea fetelor.

8. No Gravity

Fetele au mai fost la escalada în aer liber, cam prin toate parcurile de aventură de lângă București: Cernica, Comanda, Edenland și alte câteva. Pentru că e cam frig, le-am promis ceva indoor. Abia aștept să mergem!

Aș mai fi vrut pentru fete:

• un spectacol de Operă, dar e vacanță pentru ei și văd că bilete se mai găsesc abia la final de ianuarie;
  • muzeele: de istorie, de artă, CFR – dar le las pentru următoarele vacanțe;
  • pe Maria nu am dus-o la Opera Comică pentru copii;
  • există un Museum of  Senses, dar văd că e în Afi și am rămas cu traume după ultimele trip-uri la mall, nu mai doresc aglomerație mulți ani de acum încolo;
  • un escape room – dar tot ce văd e cam închis, poate îmi dați voi o recomandare pentru București, vă rog tare;
  • o excursie cu trenul la Brașov sau la Predeal, dar văd că încă nu e zăpadă, din păcate.

Cam acestea sunt acele activități de iarnă în București, pe care le-am plănuit pentru fete în vacanța aceasta.

Voi ce idei mai aveți? Ce mă faceți cu ai voștri copii în București?