Categorii
Blog Travel, Sports & Fun

Vacanță în Sicilia – partea 1, despre organizarea noastră

Femei minunate, v-ați dorit vreodată să mergeți în vacanță în Sicilia? Eu mărturisesc că am acest vis încă de când am văzut ”Nașul” :). Am tot pus pe lista mea această vacanță de mai multe ori. Și am scos-o tot de atâtea ori. Până anul acesta, când oricum nu era pe listă. Căci noi ne planificasem sudul Spaniei. Dar, după câteva analize și luat pe rând criteriile, Spania a picat. Și un alt tur trebuia să se ridice în fruntea listei noastre cu opțiuni. Așa că Sicilia a fost prima alegere. Se întâmpla prin martie, când lumea noastră fremăta de neliniște și de anxietate.

Am lăsat deschisă ideea și am început să citesc despre vacanță mai mult. Opțiunile de bilete, e drept, în martie erau mai rezonabile. Dar nu ne-am avântat să le luăm imediat. Era perioada aceea când umblam la notar să facem procură pentru copii…Vă mai amintiți cred. Când nici la pașapoarte nu mai găseai programare pentru următoarele 2 luni.

Eu mai fusesem în Sicilia o dată, chiar înainte de pandemie. De ziua mea, cu o prietenă, un city break în Catania, ca să urcăm pe Etna. Știam orașul și am plecat de aici cu planificarea.

Nu o să vă mint, ne-a luat peste o lună până am făcut un traseu și până am rezervat cazările. Nu e simplu de găsit o cazare value for money și rating-urile de pe booking sunt foarte proaste la multe hoteluri/pensiuni. Iar noi suntem 4 și nu mai putem ocupa doar o cameră.

Noi când facem research ne uităm la toate comentariile și mai ales la plângerile turiștilor. Ne interesează ce reclamă ei și ce e important pentru noi. Ne mai interesează și micul dejun și poziționarea față de centrul orașului.

De data aceasta, a fost și mai dificil, pentru că aveam nevoie și de parcare. Așa că fiecare dintre locurile alese trebuia musai să aibă loc de parcare ori inclus, ori o parcare privată supravegheată. Tot ce am citit despre Sicilia era că nu e bine să lași mașina la voia întâmplării și că nici parcările publice nu sunt cele mai sigure.

Am decis cu harta în față că ne vom opri în 5 locuri din Sicilia, în așa fel încât să vedem toată insula de pe coastă:

• Taormina (cazarea noastră a fost alături, în Giardini Naxos, la o casă veche care fusese mănăstire în trecut și acum era deținută și administrată de un cuplu de pensionari super simpatici).
  • Cefalu (nu am găsit cazare în orașul vechi, care să corespundă criteriilor noastre, de la preț la parcare și apartament/studio, dar am stat la o pensiune agroturistică sus, în munte, super frumoasă, deținută de niște avocați din Palermo și a carei bucătărie era ”patronată” o româncă).
  • Palermo (am stat în zona Politeama, în buricul târgului, mie mi s-a părut genială cazarea).
  • Agrigento (am stat la o pensiune cu vedere directă la Valea Templelor și cu un mic dejun genial și servire ireproșabilă).
  • Siracusa (am stat chiar în centru, într-o clădire veche, la mansardă, a fost o nebunie să urcăm valizele și să le coborâm de acolo).

Am stat câte 3-4 zile în fiecare loc. Pe traseu, ne-am oprit pentru a vizita alte locuri de referință pentru Sicilia. În Siracusa și în Palermo nu am avut mic dejun inclus. Dar a fost ok, am mers în locuri în care mănâncă localnicii și a fost foarte interesant.

Toate cazările au fost luate prin booking, nu am avut niciodată nicio problemă și nici acum. Toate au fost cazări cu anulare gratuită și doar într-un singur loc era specificat că îmi încasează suma cu câteva zile înainte de ajunge și am acceptat asta.

Doar în 2 locuri am plătit parcarea privată – în Siracuza și în Palermo, în rest am parcat în curte la vilele respective și a fost super ok.

Am mai decis că pentru asta vom zbura pe aeroportul din Catania și că în Catania nu vom intra – nu aveam ce vedea, iar vremea a fost atât de caldă încât nu putem urca nici la vulcan, să stăm în soare la 40 de grade. Plus că nu are o reputație foarte bună legată de mașini – se fură, se sparg etc.

Într-un final, am luat biletele abia în aprilie. Este zbor direct cu Wizz Air de pe Otopeni, care durează 1,50 ore. Am ales biletele flex – cu totul inclus. A fost o alegere bună, mai ales că nu știam sigur că plecăm, voiam să avem posibilitatea să modificăm zborul, în caz de orice. A fost ok și pentru că atunci când au schimbat aeronava (mereu se întâmplă) și ne-au realocat locuri (am mai pățit-o fără niciun drept de a reveni asupra locurilor, având biletul cel mai ieftin), am intrat și mi-am ales locurile din nou, fără niciun cost.

All in all, zborul a fost ok și la dus și la revenire, exceptând întârzierea de 2 ore la întoarcere. Am trecut peste și m-am bucurat că suntem acasă. La ce se petrece acum pe aeroporturi în toată lumea, noi am fost chiar ok.

A trebuit să alegem compania de la care să închiriem mașina. Nu e simplu, a trebuit la fel, să citim pe forumuri și pe toate site-urile la impresii. Plus să cântărim ce volum de bagaje vom avea, ca să nu închiriem o mașină mai mare decât am fi avut nevoie. Ca să nu plătim niciun euro în plus.

Am ales Sicily by Car, avea review-uri bune raportat și la costuri. Am închiriat prin booking, alegând asigurarea full Casco. Asta ca să nu avem discuții de niciun fel la întoarcere. Citisem că se întâmplă frecvent și te pun să plătești pentru daune neproduse de tine. S-a dovedit foarte bună alegerea. Nu am avut nicio problemă nici cu mașina și la întoarcere. Ni s-a eliberat la câteva zile de la plecarea în doar trip depozitul blocat pe cardul de credit.

Data viitoare ne vom asigura că închiriem mașina în avans cu măcar 2-3 săptămâni. Noi am zis că e ok să facem asta cu o săptămână înainte și…surpriză: nu mai erau mașini disponibile. Așa că abia am găsit un Opel Corsa, pentru nevoile noastre. A fost ok însă, nu ne-a trebuit nimic mai mult. Bagajele noastre au încăput la fix (verificasem înainte, pe schema mașinii pe care o pun ei la dispoziție).

Despre mâncarea din această vacanță în Sicilia, am scris AICI.

Aș mai adăuga că toți proprietarii de pensiuni au fost plini de solicitudine, ne-au contactat ei în avans ca să ne ofere sprijin pentru a ne orienta. Mai mult, de la fiecare am avut o listă cu restaurante și baruri unde puteam să luăm masa. Foarte frumoasă orientarea, cu explicații și detalii de care eu am fost mulțumită și surprinsă.

Acestea au fost principalele idei despre cum am organizat prima noastră vacanță în Sicilia. Las aici să rămână scris, noi am fost în perioada 14-28 iunie. Temperatura pentru prima jumătate de vacanță a fost în jur de 29 de grade, apoi a ajuns și la 41. Ideal cred că ar fi aprilie sau septembrie – octombrie. Eu am suferit rău de căldură, nu îmi amintesc nici în Africa să mă fi simțit așa.

Dacă doriți să aflați cazările noastre din această vacanță în Sicilia, dați-mi un reply sau scrieți-mi la [email protected].

Fiți pe recepție, voi reveni cu articolul 2, cu detalii. 🙂 Și cu multe foto, desigur.

O vară minunată vouă!

10 răspunsuri la “Vacanță în Sicilia – partea 1, despre organizarea noastră”

Buna ziua!
Va rog frumos, as dori sa-mi transmiteți cazările, obiectivele și restaurantele care merita.
Multumesc

Buna, Iulia!
Vezi pe blog articolul cu nr 2 despre Sicilia, unde am pus cazările. Dacă dai search Sicilia, îl găsești pe loc.